القيم التربوية المتضمنة في بعض تطبيقات الادب الرقمي للطفل Educational Values Included In Some Applications Of Digital Literature For The Child

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

جامعة جدة کلية التربية المملکة العربية السعودية

المستخلص

هدف البحث الحالي إلى معرفة القيم التربوية المتضمنة في بعض تطبيقات الادب الرقمي للطفل، وتم استخدام منهج تحليل المحتوى، وتطبيق بطاقة تحليل المحتوى على عينة الدراسة وکانت أهم نتائج البحث: بروز القيم الجمالية في المحتوى بحيث انها أعلى قيمة تکرارا وأکثرها ارتفاعا بنسبة (32,71%).،ومن القيم متوسطة الظهور هي القيم الاجتماعية بنسبة (20,36%)
وقد حصلت القيم الدينية على أقل نسبة في الدراسة الحالية (2,96%) وکانت أهم توصيات البحث: تصميم تطبيقات في مجال الادب الرقمي من قبل کادر عربي وضبط محتواها القيمي وفق إطار تربوي إسلامي.
The current research aims to find out the educational values ​​included in some digital content applications, and the content curriculum,. was used And applying the content analysis card to the study sample. The most important results of the research were:
The emergence of aesthetic values ​​in the content, as it is the highest value recurring and the most high, with a percentage of (32.71%)., Social values ​​are among the average values ​​(20.36%)). Religious values ​​got the lowest percentage in the current study (2.96%).
The most important recommendations of the research were: Designing applications in the field of digital literature by an Arab cadre , And adjusting its content in accordance with an Islamic educational

الكلمات الرئيسية